شمالکافه‌ها و رستوران‌ها

بهترین رستوران های شمال با غذاهای محلی

مزه غذاهای شمالی وقتی که در آب‌و‌هوای مرطوب و سرسبز شمال صرف شود طعم دیگری دارد؛ تصور کنید در یک رستوران ساحلی زیبا نشسته‌اید و با صدای آرام‌بخش امواج دریا مشغول نوش‌جان‌ کردن کته‌کباب دلچسبی هستید که بوی عطر برنج شمال آن مشامتان را نوازش می‌دهد. اگر شما هم اهل شکم‌گردی هستید با هومسا همراه شوید تا با بهترین رستوران های شمال ایران آشنا شوید.

فهرست مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید) پنهان

بهترین رستوران‌های گیلان

رستوران شورکولی رشت

رستوران های شمال کشور

اگر می‌خواهید طعم واقعی غذاهای محلی گیلان را بچشید راهی رستوران شورکولی رشت شوید. این رستوران محیطی ساده و صمیمی دارد و غذاهایش را در ظرف‌های سفالی آبی با طرح ماهی سرو می‌کند. تمام آشپزهای این رستوران از بین بانوان گیلانی با دستپخت‌های بی‌نظیر انتخاب می‌شوند. شورکولی در سال 95 به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های رشت انتخاب شد و در حال حاضر یکی از سه انتخاب اهالی و کسانی است که برای تفریح راهی شهرستان رشت می‌شوند. جالب است بدانید شورکولی شعار “رشت با غذاهایش جهانی می‌شود” را برای خود انتخاب کرده که نشان می‌دهد این رستوران تا چه حد به طعم غذاهایش اهمیت می‌دهد. یکی از نکات بسیار جالب در این رستوران، منوی مخصوص گیاه‌خواران است که در رستوران سنتی کمتر به آن توجه می‌شود.

اگر قصد دارید تا به این رستوران هیجان‌انگیز برای صرف غذا بروید باید از رشت به سمت گلسار رفته و در ابتدای بلوار توحید می‌توانید رستوران شورکولی رشت را ببینید که با غذاهای لذیذ خود پذیرای مهمانان است.

  • آدرس: رشت، گلسار، ابتدای بلوار توحید
  • اینستاگرام: instagram.com/shore.coli
  • وب سایت: shoorecooli.com
  • شماره رزرو: 32121749
  • شماره سفارش: 32121805 – 32111296

رستوران حاج مرتضی بندر انزلی

بهترین رستوران های شمال

در شهر بندر انزلی بین دو میدان معراج و مالا رستورانی به نام حاج مرتضی وجود دارد که نظر بسیاری از شکم‌گردها را به خود جلب کرده است! شهرت این رستوران به این دلیل است که غذاهایی که برای مهمانان سرو می‌شود از مواد بسیار باکیفیت و مرغوب تهیه شده و طعمی منحصر‌به‌فرد دارد. طعمی لذیذ از بهترین غذاهای ایرانی را در رستوران حاج مرتضی که یکی از بهترین رستوران های شمال کشور است را تجربه کنید!

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی انزلی

رستوران شکم الملوک رشت

بهترین رستوران های شمال

رستوران شکم الملوک رشت یکی از انتخاب‌های ایده‌آل برای صرف یک ناهار یا شام خوشمزه است. این رستوران طیف وسیعی از انواع غذاهای ایرانی و خارجی را سرو می‌کند. بنابراین اگر فرزندی دارید که عاشق فست فود است نگران نباشید در این رستوران انواع پیتزا، استیک و سوخاری نیز سرو می‌شود. رستوران شکم الملوک رشت برخلاف نام سنتی که دارد از یک دکوراسیون فانتزی و زیبا بهره می‌برد. این رستوران نیز از آن دسته رستوران‌هایی است که توانسته رضایت بسیار از کاربران را جلب کند.

  • آدرس: گیلان، رشت، بلوار منظریه، هتل بزرگ کادوس
  • تلفن: 013-34250
  • اینستاگرام: shekamolmolouk

رستوران نیمروی لاهیجان

بهترین رستوران های شمال

یکی از جالب توجه‌ترین نکاتی که می‌توان در مورد این رستوران گفت، دکوراسیون خاص و متفاوت آن است. دیوارها با تابلوهایی از خط نستعیلق و نصب چراغ‌های قدیمی تزئین شده‌اند. غذاهای ایرانی از انواع کباب تا غذاهای محلی در ظروف چینی با طرح گل سرخ قدیمی و ظروف روی سرو می‌شوند. روی طراحی منوی رستوران هم دقت شده و حسی نوستالژیک به مهمانان منتقل می‌کند. حتی نمای بیرونی ساختمان هم متفاوت است و شبیه به ساختمان‌های سنتی چین و ژاپن طراحی شده است.

  • آدرس:  استان گیلان، لاهيجان، خیابان کاشف شرقی
  • تلفن: 01342247011
  • وب سایت: nimrooy.com
  • اینستاگرام: nimrooy
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی لاهیجان

رستوران خاور خانم چابکسر

بهترین رستوران های شمال

ده سال قبل رستورانی در 3 کیلومتری چابکسر افتتاح شد که در روستای سرولات سرو‌صدای زیادی کرد و آن‌قدر عکس از غذاهای شمالی که در این رستوران طبخ می‌شد در عکس مجلات خارجی چاپ شد که توجه گردشگران ایرانی و خارجی را به خود جلب کرد. اگر قصد اقامت در چابکسر را دارید حتما به این رستوران مشهور در روستای زیبای سرولات سری بزنید و طعم بی‌نظیر غذاهای محلی آن را امتحان کنید.

هنگام صرف غذا می‌توانید از تماشای مناظر جنگلی اطراف نیز استفاده کنید. کباب ترش، مرغ شکم پر، فسنجان شمالی، ماهی کباب، میرزا قاسمی و باقلاقاتق تنها بخشی از منوی این رستوران را تشکیل می‌دهند. پس اگر برای مسافرت بعدی راهی گیلان شدید، بازدید از زیبایی‌های چابکسر و چشیدن دستپخت خاورخانم را از دست ندهید.

  • آدرس: چابکسر، روستای سرولات، لیمه سرا
  • تلفن: 09113444934

بهترین رستوران مازندران

حاج حسن بهترین رستوران ساری

بهترین رستوران های شمال

رستوران معروف حاج حسن با مساحت زیادی که دارد، پذیرای بسیاری از گردشگرانی است که به غذاهای شمالی علاقه‌مندند، طبخ برخی از این غذاها نیز شهرت جهانی دارد و با طعم و عطر گیاهان محلی خاطره سفر به ساری شما را مزه‌دار می‌کند! اگر سری به وب‌سایت تریپ ادوایزر که یک سایت جهانی در خصوص راهنمای گردشگری است بزنید می‌توانید نظرات کاربران ایرانی و خارجی را در مورد این رستوران مشاهده کنید.

رستوران حاج حسن دارای منوی کاملی است از غذاهای ایرانی و محلی مانند انواع کباب‌ها و خورش‌ها و پلوها. در کنار انواع غذا اردو، چاشنی و دسر نیز سرو می‌شود. رستوران حاج حسن ساری از دکوراسیون شیک و زیبایی برخوردار است. فضای بیرونی و داخلی رستوران هم، بزرگ و دلباز بوده و به طور کلی می‌تواند لذت یکی غذای خوشمزه در یک محیط دلنشین را برای شما فراهم کند.

 اگر قصد اقامت در ساری را دارید حتما سری به رستوران حاج حسن بزنید.

  • آدرس  شعب:
  1. ساری، کیلومتر 2 جاده ساری به نکا. تلفن: 01133284080
  2. کمربندی غربی ساری جنب میدان بار. تلفن: 01133214584
  3. ساری، خیابان فرهنگ، ابتدای کوی توکل. تلفن: 01133202020
  4. شعبه فست فود آسمان: بلوار خزر ساری. تلفن:01133259777
  • وب سایت: www.haajhasan.ir
  • اینستاگرام: haajhasan_restaurant

فرزین بهترین رستوران متل قو

بهترین رستوران های شمال کشور

در شهر متل قو رستوران‌های زیادی وجود دارد که همه سعی می‌کنند با طعم منحصر به فرد غذاهای محلی بهترین پذیرایی را از مهمانان و گردشگرانی که به متل قو سفر کرده‌اند را هدیه دهند اما در بین این رقبا رستوران فرزین توانسته است گوی سبقت را برباید. اگر قصد اقامت در متل قو را دارید تنها کافیست با اجاره ویلا و وسوئیت در متل قو هر روز مزه یکی از غذاهای لذیذ رستوران فرزین را نوش جان کنید! پیشنهاد می‌شود که حتما مزه کباب ترش و ماهی‌ خوش طعم و تازه این رستوران را بچشید.

بیشتر بخوانید: شهرهای شمال ایران

رستوران دانانو متل قو

بهترین رستوران های شما کشور

رستوران دانانو متل قو یک رستوران ایتالیایی است که در آن انواع پیتزا، برگر و ساب، استیک، کوکتل، انواع گرییل، پاستا، سالا و انواع نوشیدنی سرو می‌شود. این رستوران یکی از بهترین رستوران های متل قو بوده و در نزدیکی برج‌های عظیم زاده واقع شده است. یکی از مزیت‌های بزرگ این رستوران تنوع غذایی زیاد و کیفیت بالای آن است که طبیعتا روی قیمت نیز تاثیرگذار بوده است. بسیاری از کاربران علاوه بر طعم و مزه غذای این رستوران، از محیط و فضای دلنشین و جذاب آن نیز، راضی بوده‌اند.

  • آدرس: متل قو، نرسیده به برج های عظیم زاده، نبش دهکده شیرین
  • شماره تماس: 01154630469

رستوران حوریا بابل

اگر هوس خوردن کباب ایرانی و پیش غذاهای محلی شمالی کرده‌اید، راهی رستوران حوریا بابل شوید. این رستوران از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران شمال کشور است که از منوی آن می‌توانید انواع کباب ایرانی مانند شیشلیک، سلطانی، برگ و جوجه و همچنین غذاهای سنتی و محلی مانند میرزا قاسمی، سوپ، کشک بادمجان، ترشی و زیتون پرورده انتخاب و نوش جان کنید. این رستوران دارای محیطی دنج و دوستانه است.

  • آدرس: بابل، باغ فردوس، میدان جهاد
  • تلفن: 0112338427

رستوران اکبرجوجه آمل

بهترین رستوران های شمال

اکبرجوجه نامی آشنا در بین رستوران‌های ایرانی است که هم در بین اهالی و هم در بین گردشگران به خوبی شناخته شده است و دقیقا به واسطه همین شهرت شعبه‌های به اصطلاح تقلبی زیادی از این رستوران در جاهای مختلف افتتاح شده‌اند که هیچ ارتباطی به این رستوران نداشته و طعم غذایشان کاملا متفاوت است. این رستوران در طی سال‌های فعالیتش توانسته جوایز مختلفی را کسب کند که در وب سایت رستوران می‌توانید لیست آن‌ها را ببینید. شعبه آمل یکی از شعبه‌های معتبر اکبرجوجه است، بنابراین این بار که گذرتان به شهر آمل خورد حتما سری به اکبرجوجه بزنید و با خیال راحت از طعم لذیذ غذای آن لذت ببرید.

  • آدرس: آمل، میدان هزار سنگر، روبروی نمایندگی سایپا
  • شماره تماس:43251018 ، 43251019  ، 43253416
  • اینستاگرام:akbarjooje_amol

رستوران میزبان بابلسر

بهترین رستوران های شمال

رستوران میزبان بابلسر یکی از بهترین رستوران های شمال کشور در استان مازندران است که در واقع متعلق به مجموعه تفریحی اقامتی میزبان بابلسر و هتل 5 ستاره آن است. از دو بخش رستوران و سلف سرویس تشکیل شده که از مشتریان خود با انواع غذاهای ایرانی و محلی گرم و سرد پذیرایی می‌کنند. طبق نظرات کاربران بخش رستوران خدمات بهتری نسبت به بخش سلف سرویس آن ارائه می‌کند. در این رستوران هر سه وعده غذایی را می‌توانید میل کنید.

  • آدرس: بابلسر، کیلومتر 3 کمربندی، مجموعه اقامتی تفریحی میزبان
  • تلفن: 01135284555

رستوران چاشت محمود آباد

بهترین رستوران های شمال کشور

رستوران چاشت محمودآباد دارای محیطی کاملا سنتی  بوده و در کنار شالیزارها بنا شده است. معماری منحصربه‌فرد رستوران در کنار فضای گرم و صمیمی و غذاهای فوق‌العاده، آن را تبدیل به انتخابی ایده‌آل کرده است. شب‌ها موسیقی زنده اجرا می‌شود و کارکنان لباس محلی به تن می‌کنند. در این رستوران انواع غذاهای محلی چون چلوغاز ناردونی شکم پر، چلوکباب طبری و انواع چلوخورش‌های محلی با طعم بسیار لذیذ همراه با انواع پیش غذا و سس و چاشنی‌های شمالی سرو می‌شود.

  • آدرس: محمود آباد، کیلومتر 2 جاده نور
  • تلفن: 01144040

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نور

رستوران بلوط اربه کله رامسر

بهترین رستوران های شمال کشور

وجه تمایز رستوران بلوط اربه کله رامسر در کنار طعم فوق‌العاده غذاهایش، چشم‌انداز زیبای جنگل و دریاست. این رستوران در دل جنگل‌های رامسر ساخته شده و منظره زیبای خزر در برابر دیدگانتان قرار می‌گیرد. رستوران بلوط اربه کله با انواع غذاهای محلی و دریایی از مهمانان خود در چنین فضایی پذیرایی می‌کند. بهترین نوع کباب‌ترش، میرزاقاسمی، خوشت فسنجان، کشک بادمجان و باقالاقاتق را در این رستوران میل کنید. کته‌های زعفرانی با مرغ شکم‌پر و ماهی‌تازه و انواع ترشی و سبزی‌های محلی این رستوران نیز بسیار وسوسه‌انگیز است.

  • آدرس: رامسر، سادات شهر، اربه کله
  • تلفن: 09216481154
  • اینستاگرام: resturan_balot.abozarashkevari

پیشنهاد می کنیم مقاله ی مکان های دیدنی رامسر را مطالعه کنید.

بهترین رستوران گلستان

رستوران عمارت گرگان بهترین رستوران گلستان

بهترین رستوران های شمال

یکی از پرطرفدارترین رستوران های شمال کشور؛ رستوران عمارت گرگان است که همیشه شلوغ بوده و گردشگران زیادی برای صرف غذا، این رستوران را انتخاب می‌کنند. اگر قصد اجاره سوئیت و ویلا در گرگان را دارید؛ اقامتگاهی در نزدیکی خیابان ولیعصر انتخاب کنید که به راحتی بتوانید هر وعده غذایی را که می‌خواهید در این رستوران هیجان‌انگیز میل کنید که با سبک مراکشی خود؛ با غذاهای ایرانی و فرنگی پذیرای شماست!

رستوران عمارت همان‌طور که از نام آن پیداست عمارتی اعیانی در محله گرگانپارس است. این عمارت دارای یک حیاط بسیار زیبای سنگفرش شده و حوض فیروزه‌ای است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می‌شود. اگر به موسیقی محلی علاقه دارید می‌توانید میز خود را جایی انتخاب کنید که نوای موسیقی را به راحتی بشنوید. اما در گوشه گوشه رستوران جاهای دنج و خلوتی نیز هست تا بتوانید در سکوت و آرامش غذای خود را نوش جان کنید. این رستوران بیش از ده سال است که افتتاح شده و در این مدت توانسته رضایت بسیاری از گردشگران را جلب کند.

  • آدرس:   گرگان، خیابان ولیعصر، عدالت ۲۸، بین شهریور ۳ و ۵
  • تلفن: ۰۱۷۳۲۲۴۳۸۷۲

رستوران آلتون گرگان

بهترین رستوران های کشور

رستوران آلتون گرگان با یک ساختمان دو طبقه و بسیار شیک و حیاتی زیبا محیطی آرام و دلنشین برای صرف یک شام خوب است. در حیات تعداد زیادی آلاچیق با ظرفیت‌های مختلف وجود دارد که برای استفاده خانواده‌ها بسیار مناسب است. در رستوران آلتون که یکی از رستوران‌های بسیار خوب گلستان است، هم غذای ایرانی و هم غذای خارجی سرو می‌شود. طبقه بالا برای برگزاری مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف نیز اجاره داده می‌شود.

  • آدرس: گرگان ، کیلومتر یک اتوبان گرگان -گنبد
  • تلفن: ۰۱۷۳۲۱۷۱۶۶۶
بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی شمال

رستوران کاسپین بهترین رستوران بندر ترکمن

یکی از لذیذترین غذاهای محلی بندرترکمن «چکدرمه» است، که ظاهری بسیار ساده دارد ولی طعم آن معجزه می‌کند! اگر قصد اقامت در بندرترکمن را دارید می‌توانید در رستوران کاسپین مزه لذیذ غذاهای محلی از جمله چکدرمه را امتحان کنید؛ تنها باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام خوردن این غذا باید مواظب انگشتان دستتان باشید!!!:) برای رفتن به این رستوران باید به سمت بلوار جمهوری اسلامی بندر ترکمن بروید و مابین خیابان شانزدهم و هجدهم می‌توانید مهمان این رستوران شوید.

در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین رستوران های شمال کشور را به شما معرفی کنیم. البته طعم و مزه غذا چیزی نیست که با قطعیت درباره آن نظر دارد و کاملا به ذائقه افراد بستگی دارد. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که، در شرایط کنونی که به دلیل انتشار ویروس کرونا بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل هستند یا ساعات کاری محدودتری دارند، توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه حتما با مسئولین رستوران تماس بگیرید.

یک دیدگاه

  1. رستوران شکم الملوک رشت واقعا علاوه تنوع و سرو غذاهای اصیل ایرانی فست فودهای لذیذی هم داره تقریبا میشه گفت غذا برای تمامی سلیقه ها تامین میکنه حتی بودن بومی های اونجا خیلی آدم رو ترغیب میکنه برای سرو ناهار و شام .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا