ایران‌ را بگردیمسفرهای تابستانیشمال

خنک ترین شهرهای مازندران در تابستان

در این روزهای گرم تابستان که سفر به ییلاق‌ها افزایش یافته؛ مسافران زیادی برای گذراندن روزهای گرم تابستانی به دل جنگل‌ها و کوه‌های مخملی شمال کشور می‌روند؛ تصور کنید که وقتی در گرم‌ترین روز از تابستان به سر می‌بریم و در هیاهوی شهر دمای هوا به 38 درجه رسیده است، دلتان می‌خواهد به یک ییلاق سرسبز و خنک سفر کنید و بهار را در مردادی‌‌ترین روز از سال را دوباره تجربه کنید؛. در این مقاله از هومسا قصد داریم تا به خنک ترین شهرهای شمال اشاره کنیم. اگر قصد سفر به شمال کشور را داریم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دهکده مازیچال را از یاد نبرید!

در بام مازندران که در ارتفاع 2600 متری از سطح دریا واقع شده شهری به نام کلاردشت وجود دارد که در نزدیکی آن دهکده‌ای رویایی به نام مازیچال است که در روزهای گرم تابستان می‌توانید با رفتن به مازیچال آب و هوای بهار را تجربه کنید. بسیاری از طبیعت‌گردان سفر به مازیچال را در دو فصل تجربه می‌کنند:
1-در روزهای گرم تابستان که آب‌ و هوایی بسیار مطبوع دارد.
2-در روزهای پاییزی که رنگین‌کمانی از رنگ‌ها را می‌توان در جنگل‌های سر به فلک کشیده آن دید.

اجاره ویلا کلاردشت

کلاردشت و جنگل‌های عباس‌آباد

در ارتفاع 1107 استان مازندران منطقه کلاردشت وجود دارد که به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین آب‌ و هواهای ایران را می‌توانید در سفر به کلاردشت تجربه کنید.
برای رزرو آنلاین اجاره ویلا در کلاردشت می‌توانید از طریق هومسا قبل از حرکت به سمت مقصد اقامتی امن و بی‌نقص را برنامه‌ریزی کنید؛ سپس با خیالی آسوده به سمت کلاردشت حرکت کنید و از طبیعت بکر آن نهایت لذت را ببرید.

سواد کوه شهری بی‌نظیر در مازندران

پیشنهاد بعدی ما برای یکی دیگر از خنک ترین شهرهای شمال در تابستان، سوادکوه است که در دل رشته‌کوه‌های سرسبز مازندران قرار گرفته است و با چشمه‌هایی که از دل خاک جوشیده است آب گوارایی نیز در این منطقه وجود دارد. جالب است بدانید که سوادکوه، زادگاه‌ رضاشاه پهلوی است و به همین خاطر نیز به شهرت رسیده است. اگر قصد سفر به سواد کوه را دارید پیشنهاد می‌شود که حتما از پل ورسک نیز دیدن کنید که سبک معماری متفاوتی دارد که با ابتدایی‌‌ترین وسایل ساخته شده است و بعد از گذشت 70 سال هنوز روزانه چندین قطار از روی این پل در حال عبور و مرور هستند.
جالب است بدانید که این پل هفتاد ساله در جنگ جهانی دوم از طرف چرچیل نخست وزیر انگلیس لقب «پل پیروزی» را گرفته است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی سوادکوه

کلام آخر

در این مقاله از هومسا با خنک‌ ترین شهرهای مازندران در تابستان آشنا شدیم. اگر قصد سفر به مازندران را دارید تا از هوای دلپذیر آن لذت ببرید و در دل طبیعت اقامتی شیرین و به دور از هیاهوی روزمرگی را تجربه کنید؛ به فکر اقامتگاهی امن و تمیز باشید تا سلامتی خود و همسفرتان را تضمین کند.
امیدواریم سفر به خنک ترین شهرهای مازندران یعنی؛ کلاردشت، سوادکوه و مازیچال که در بام مازندران قرار دارند، سفری خوش برای شما باشد و با کوله‌باری از خاطرات زیبا به خانه بازگردید و این نکته را فراموش نکنید که منظره‌هایی را خواهید دید که شما را یاد بهشت می‌اندازد پس پیشنهاد می‌شود که دوربین عکاسی را فراموش نکنید. در انتها خالی از لطف نیست که مقاله ی جاهای دیدنی کلاردشت و راهنمای سفر به مازندران را بخوانید.
از این که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید سپاسگزاریم : )

‫2 دیدگاه ها

  1. کلاردشت و فضای جنگلی اش برای دورهمی ها و عکاسی خیلی دل نشینه و واقعا پیشنهاد میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا