ایران‌ را بگردیمجاهای طبیعی

دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش؛ دشتی طلایی سرخ در سمنان

بیشتر کسانی که نام استان سمنان را می‌شنوند به یاد کویرهای آرام و خاموش آن می‌افتند که ستاره‌های پرنور چشمک زنی دارد که ستاره‌شناسان را به رصد خود می‌خواند؛ اما در همین استان سمنان، دشتی طلایی و سرخ وجود دارد که پوشیده از گل‌های آفتابگردان و شقایق است. در این مقاله از هومسا به دشت کالپوش میامی در استان سمنان می‌رویم و با زیبایی‌های این جاذبه طبیعی بیشتر آشنا می‌شویم. اگر شما نیز طبیعت دوست هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دشت کالپوش کجاست؟

اگر قصد رفتن به یک سفر تابستانی جذاب را دارید دشت کالپوش را انتخاب کنید که منظره‌ای بسیار جذاب دارد و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. روزهای گرم تابستان از بهترین زمان‌های ممکن برای دیدن این منطقه است. برای رفتن به این دشت پر از گل؛ 60 کیلومتر بعد از جاده شاهرود‌-مشهد به شهر میامی می‌رسید؛ اگر به سمت شمال میامی تغییر مسیر بدهید در آخر دشت زیبای کالپوش را می‌بینید.

دسترسی به کالپوش

کالپوش؛ پوشیده از شقایق و آفتابگردان

تفاوت دشت آفتابگردان کالپوش با دیگر دشت‌های آفتابگردان این است که گل‌های آفتابگردان کالپوشی بر روی دشت‌های ناهموار به صورت دیمی روییده است که برای بازدید از دشت شقایق کالپوش می‌توانید در اواخر خرداد سفر به کالپوش را تجربه کنید و برای بازدید از گل‌های افتابگردان در دهه آخر مردادماه می‌توانید به این منطقه بروید و در دشتی طلایی اوقات دلچسبی را تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به دشت شقایق کالپوش

اگر برای دیدن شقایق قصد سفر به کالپوش را دارید، اواسط اردیبهشت تا وسط ماه خرداد بهترین زمان برای این بازدید است و در صورتی که تمایل به تماشای دشت آفتابگردان کالپوش را دارید تابستان بهترین زمان است.

کالپوش

دیدنی های اطراف دشت کالپوش

آبشار لوه

در نزدیکی دشت شقایق کالپوش آبشاری بسیار زیبا قرار دارد که اگر قصد سفربه این منطقه را دارید به شما پیشنهاد می‌شود که حتما از این آبشار خروشان دیدن کنید! برای رفتن به آبشار لوه باید از شهر مینودشت به سمت گالیکش حرکت کنید و بعد از گذراندن 20 کیلومتر صدای آبشار خروشان لوه گوشتان را نوازش می‌دهد. لوه در میان درختان تنومند و چند صد ساله افرا و توسکا و… در آن منطقه مانند الماسی می‌درخشد.

آبشار لوه

کاروانسرای 400 ساله میامی

از دیگر جاذبه های گردشگری سمنان که در نزدیکی دشت کالپوش قرار دارد کاروانسرای چهارصد ساله میامی نام دارد که از دوره قاجار و صفویه باقی مانده است. اگر قصد اقامت در سمنان را دارید یکی از بهترین اقامتگاه‌های این استان همین کاروانسرا بوده که ظرفیت مهمان‌پذیری آن به 200 گردشگر می‌رسد. اقامت در کاروانسرای میامی با معماری سنتی آن شما را به 4 قرن پیش می‌برد که شبی رویایی را در دل تاریخ به صبح می‌رسانید. شاید به جرات بتوان گفت که یک خاطره به یاد ماندنی در انتظار شماست تا بتوانید در دل کویری که کاروانسرای میامی در آن قرار دارد به رصد ستاره‌ها در آسمان بسیار پرستاره این منطقه بپردازید زیرا که هوای آن منطقه بسیار تمیز است، به حدی که احساس می‌کنید اگر دستان خود را دراز کنید می‌توانید ستاره‌ها را لمس کنید.

کاروانسرای میامی

بازدید از دشت کالپوش را با هومسا تجربه کنید!

در روزهای گرم تابستان که زمان شکوفا شدن گل‌های طلایی آفتابگردان است بهترین زمان ممکن برای رفتن به تور کالپوش بوده که یکی از جاذبه های گردشگری شاهرود در سمنان است.

علاوه بر این دشت پر از گل:
• بازدید از آبشار خروشان لوه
• بازدید از کاروانسرای تاریخی میامی
• روستاگردی در سمنان
• رصد ستارگان با تلسکوپ به میزبانی هومسا و…

 

 

‫6 دیدگاه ها

    1. سیدرضای عزیز
      سعی می‌کنیم در اولین فرصت مقاله کامل‌تری از دشت شقایق براتون بنویسیم

  1. با سلام با توجه به اینکه کالپوش در شهرستان میامی میباشد لطفا اصلاح بفرمایید که در شاهرود نیست ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا